Autorzy problematyzują kluczowe dotyczące medium pytania między innymi z perspektyw: koncepcji pola, intertekstualności, psychologii percepcji i psychoanalizy. Wspólnym mianownikiem wszystkich tekstów jest także cielesność, ustanawiająca alternatywny sposób czytania, niekiedy w poprzek ich zasadniczej treści. Ciału dedykowane jest jednak przede wszystkim wizualne uzupełnienie książki, w postaci filmu Tomasza Kozaka Flash of the new Flesh 1.
proj. Marcin Klag
spis treści:
- Paweł Brożyński, Małgorzata Jędrzejczyk – dyscypliny/sztuki
- Gabriele Werner – Nie każdy zwrot ku obrazowemu oznacza to
samo. O koncepcjach Gottfrieda Boehma i W.J.T. Mitchella oraz
nieoczekiwanym spotkaniu z teorią mediów Friedricha Kittlera
na polu (braku) teorii obrazu - Wolfram Pichler – W stronę historii sztuki pola obrazu
- Stanisław Czekalski – Wizualna intertekstualność
- Josef Vojvodík – Siła dotyku – nowoczesność anachronizmu.
O filozofii sztuki Georges’a Didi-Hubermana - Stefan Neuner – Dwoistość obrazu. Problem „widzenia jako” u Jaspera
Johnsa, Richarda Wollheima i Ludwiga Wittgensteina - Roman Dziadkiewicz – Fizjologia obrazów
- Tomasz Kozak – Wokół krytyki rozumu kinematograficznego
(Uwagi wstępne)
Książkę pobierać można za pośrednictwem portalu Academia.edu lub Cyfrowego Repozytorium Historii Sztuki.